Overzicht van alle lessen

In dit overzicht kun je alle lange lessen van Online Yoga terugvinden.

LID WORDEN?
INLOGGEN

* Je bevindt je nu op de pagina met een overzicht van álle lange lessen. Klik hier voor een overzicht van alle korte lessen.

Aangepaste yoga is bedoeld voor mensen die rustiger aan willen doen. Bijvoorbeeld vanwege de leeftijd, een aandoening of omdat ze herstellende zijn van een blessure.
De houdingen in deze lessen sluiten hier dan ook volledig bij aan.

Versterken van het lichaam

Deze rustige oefeningen versterken het gehele lichaam. In de bewegingen kun je je richten op wat het doet voor jouw lichaam. Deze les geeft energie en ruimte.

START DEZE LES

In beweging

Zet je lichaam in beweging met deze heerlijke les. Een welkome afwisseling van diverse houdingen die je lichaam lekker los maken en verlengen; garantie voor een lekker gevoel na deze les.

START DEZE LES

Vanuit je hart

Leven vanuit je hart…in plaats vanuit het denken. De houdingen in deze les openen de borstkas, het geeft ruimte en recht meteen de rug voor een krachtig gevoel.

START DEZE LES

Ruimte in de rug

De diverse bewegingen van de rug maken deze soepel en flexibel. Hoe lekker is het om de rug te strekken, te draaien en te versterken… Het creëert ruimte in het lichaam en in jezelf.

START DEZE LES

Beide kanten in balans

Yin en Yang, licht en donker, actief en passief… Beide kanten zijn nodig om in balans te blijven. Twee kanten maakt het geheel waar vanuit je sterk en krachtig in het leven staat.

START DEZE LES

Bewust in beweging

Deze les neemt je mee naar ontspanning en overgave. Bewust zijn van de ervaringen van je lichaam in combinatie met ademhaling om doorgang te geven aan de rust die het biedt.

START DEZE LES

Adem en reinig

Diverse ademhalingsoefeningen worden afgewisseld met verlengende en versterkende houdingen. Een afwisseling die zorgt voor energie en een ontspanning.

START DEZE LES

Verruim en verrijk

Je krijgt meer ruimte door de activerende en versterkende houdingen in deze les. Het vergoot je balans, je kracht en verbeterd je lichaams- houding. Spanning in de nek en schouders verdwijnt.

START DEZE LES

Terug naar de basis

De grondhoudingen vragen om inspanning en zorgen tegelijkertijd voor verlenging en ruimte. Deze ontspannen les je terug naar je ademhaling, terug naar jezelf.

START DEZE LES

Beide benen op de grond

De houdingen zorgen voor verbinding tussen de voeten en de wervelkolom. Het versterkt de basis van stabiliteit en connectie.

START DEZE LES

Op een ontspannen manier leer je de basis kennen van de houdingen, die voor iedereen op een eigen niveau aan te nemen zijn.

Het allereerste begin

Deze les start met oefeningen die comfortabel zijn. Deze houdingen zijn ideaal om het lichaam in beweging te brengen en soepelheid te creëren.

START DEZE LES

Stressreductie

Deze yoga houdingen spannen en ontspannen systematisch de spieren in het lichaam wat leidt tot ontspanning en afname van eventuele stress.

START DEZE LES

Flexibiliteit & kracht

Flexibiliteit in combinatie met het verstevigen van het lichaam. Gedurende deze les doe je meerdere houdingen waardoor je lichaam krachtiger wordt.

START DEZE LES

Loslaten

Deze houdingen in deze les richten zich op het loslaten van fysieke en emotionele spanningen in het lichaam en het losmaken van de gewrichten en spieren.

START DEZE LES

Verbeterde lichaamshouding

Spierkracht en flexibiliteit worden in deze les verbeterd. De wervelkolom wordt soepeler en sterker, de lichaamshouding verbeterd en zo ook het lichaamsbewustzijn en de bewegingstechniek.

START DEZE LES

De ontspannen variatie

Het is goed om yoga op te bouwen, je lichaam soepeler en losser te maken en gewend te laten geraken aan de houdingen. Deze les vat dit mooi samen. Het mooie van yoga is dat zelfs voor de ervaren yogabeoefenaar deze les voldoening brengt.

START DEZE LES

Alles voor de ruggengraat

Alle mogelijke bewegingen van de ruggengraat komen voor in deze les, wat zorgt voor flexibiliteit en meer mobiliteit in je gehele lichaam. Je maakt fysiek ruimte en dat geeft ook rust in je hoofd.

START DEZE LES

Inspanning door ontspanning

Inspanning door ontspanning. De versterkende houdingen in deze les zorgen voor balans. Dit gecombineerd met de draaiende en hierdoor reinigende houdingen verdiept de uiteindelijke ontspanning.

START DEZE LES

Van alles wat…

In deze les komen allerlei houdingen aan bod. Van staand naar zittend, van gestrekt naar balans. Alles in je lichaam wordt op een zachte, activerende manier aangeraakt.

START DEZE LES

Rek, strek en relax…

In deze les worden actievere houdingen afgewisseld met houdingen die ontspanning en flexibiliteit brengen.
Balans in de les en balans in jezelf…

START DEZE LES

Inspanning door relaxatie

Inspanning door relaxatie. Het rekken en versterken van het lichaam wordt in deze les rustig en gecontroleerd uitgevoerd. Bewust en met aandacht.

START DEZE LES

De lessen omvatten wat intensievere houdingen die je kracht, flexibiliteit en mentale rust snel verhogen. Met enige sportachtergrond, kunnen deze lessen al uitgevoerd worden.

Activatie en energie

De oefeningen in deze les hebben een activerende en energieke werking. De openingen en draaiingen zorgen voor een soepelere wervelkolom wat helpt tegen stijfheid van de midden- en bovenrug.

START DEZE LES

Soepelheid

Stabiliteit en beweeglijkheid in de heupen is essentieel  voor het bovenlichaam, hier gaan we mee aan de slag. Gebruik ontspanning door te focussen op de ademhaling waardoor je nieuwe grenzen van beweeglijkheid bereikt.

START DEZE LES

Kracht & uithoudingsvermogen

De diverse houdingen in deze les zorgen voor krachtopbouw en vergroten het uithoudingsvermogen. Het gehele lichaam wordt geactiveerd waardoor er energie vrijkomt.

START DEZE LES

De buik- en rugspieren special

De spieren in het bovenlichaam worden in deze les flink aangesproken. Deze les richt zich op je buik-, rug- en schuine buikspieren voor een slankere taille en verbeterde houding.

START DEZE LES

Balans en flexibiliteit

In deze les verdiep je de ademhaling, vergroot je het uithoudingsvermogen en onderzoek je de grenzen van je balans en flexibiliteit.

START DEZE LES

Strek en verleng

Versterken en verlengen, dat is wat de houdingen in deze les doen. Het verstevigd je algehele lichaam en zorgt voor een heerlijk gevoel.

START DEZE LES

Strekken en versterken

Gedurende deze les wordt je lichaam losgemaakt. Het strekken, versterken en opwekken van kracht zorgt voor innerlijke balans.

START DEZE LES

Balans in jezelf

Een rustige les die zorgt voor stroming en energie. De oefeningen versterken de ruggengraat en zorgen voor meer flexibiliteit.

START DEZE LES

Ademhaling & energie

Deze les omvat verschillende ademhalingsoefeningen, die naast een reinigend effect ook zorgen voor meer zuurstof door het gehele lichaam. Dit gecombineerd met krachtige houdingen, zorgt voor ruimte, kracht en meer energie.

START DEZE LES

Evenwicht en stabiliteit

Een ontspannen focus zorgt deze les voor stabiliteit, evenwicht en het openen van het gebied rondom de heupen.  Door ontspanning van bil - en bekkenspieren komt je lichaam in een meer natuurlijke houding, wat helpt tegen lage rugpijn.

START DEZE LES

Conditie & kracht

De les is gericht op het verlengen van de spieren in je lichaam, het vergroten van het uithoudingsvermogen en opbouwen van kracht. Zowel spierkracht als innerlijke kracht wordt meer ontwikkeld wat zorgt voor een vitaal gevoel.

START DEZE LES

De grote schoonmaak

De oefeningen in deze les zuiveren je lichaam met twists en andere houdingen die je organen 'uitwringen' en zo afvalstoffen afvoeren. De staande houdingen en vooroverbuigingen zorgen voor een optimale verbranding.

START DEZE LES

Blijf gezond en energiek

Het hele lichaam wordt in deze les aangesproken. Het wordt geactiveerd, gerekt, versterkt en tegelijkertijd losser gemaakt.

START DEZE LES

Afvallen met yoga

Deze inspannende houdingen vormen een intensieve serie om af te vallen. Strekkingen, draaiingen en krachtige houdingen zorgen ervoor dat je het er warm van krijgt.

START DEZE LES

Weldaad voor je organen

Soepel, reinigend en activerend is dé omschrijving voor deze les. De buik en de organen worden gestimuleerd en geactiveerd.

START DEZE LES

Even voor jezelf…

Neem tijd voor jezelf en laat alle spanning los. De houdingen zorgen ervoor dat je de aandacht op jezelf kunt richten en alles los kunt laten. Gun jezelf dit; dit verdien je.

START DEZE LES

In deze meer inspannende lessen worden houdingen langer aangehouden en gevarieerd met wat complexere houdingen.

Ademhaling en ruimte

De houdingen in deze les zijn gericht op flexibiliteit, focus, reiniging, ruimte en rust. Een uitbreiding op voorgaande lessen waarbij je lichaam krachtiger en soepeler wordt.

START DEZE LES

Kracht in je lichaam

Krachtige houdingen die een beroep doen op je (been)spieren, uithoudingsvermogen en zorgen voor een krachtig gevoel in je gehele lichaam.

START DEZE LES

In het moment…

Een aaneenschakeling van een reeks staande, zittende en liggende houdingen waarbij alle delen van het lichaam aangesproken worden.

START DEZE LES

Reinigen

Deze reinigende les activeert het gehele lichaam. Het geeft energie en helpt het lichaam om alle afvalstoffen los te laten om weer optimaal te functioneren.

START DEZE LES

Voel je fit & energiek

Deze les kenmerkt zich door vanuit balans, stabiliteit en kracht de ontspanning op te zoeken. De spieren en het uithoudingsvermogen worden aangesproken. Na deze les zul je je fitter, meer ontspannen en tegelijkertijd energieker voelen.

START DEZE LES

Dé les voor je schouders

Dé les voor je schouders, bovenrug en armen. De oefeningen verbeteren je houding door de versterking van de spieren in de bovenrug. Daarnaast maken ze de schouders en nek soepel.

START DEZE LES

Je lichaam in vorm

Met de oefeningen in deze slankmakende les breng je je lichaam in vorm. De draaiingen van de romp hebben een reinigend effect en de spierversterkende oefeningen hebben een gunstig effect  op je taille.

START DEZE LES

Dé onderrug, bekken & heupen special

Een veelvoorkomend probleem gebied voor velen is het gebied rondom de heupen. Deze les is uitstekend voor mensen met pijn in de onderrug, spanning of instabiliteit in bekken of heupen.

START DEZE LES

Speciaal voor de rug

Deze yogaoefeningen kunnen goed helpen bij allerlei vormen van rugklachten. Deze les vergroot de flexibiliteit en helpt het uithoudingsvermogen en de kracht van de spieren te vergroten.

START DEZE LES

Voor het bovenlichaam

In deze les zitten allemaal oefeningen die de rug, heupen en schouders leniger maakt en de rug versterkt. De buik- en beenspieren mogen ook aan het werk. Kortom: een les die je energieker en krachtiger maakt.

START DEZE LES

Innerlijk evenwicht

De oefeningen ondersteunen in het behouden en herstellen van je innerlijke evenwicht. Het lichaam wordt in balans gebracht. Er ontstaat een focus op jezelf waarbij je alles los kan laten en na de les afsluit met een voldaan en tevreden gevoel.

START DEZE LES

Wennen en verdiepen

Voor mensen die eerder niet aan yoga hebben gedaan, kunnen de lessen in het begin zeker inspannend zijn. Door herhaling leer je de yogahoudingen en je lichaam kennen. Ben je meer ervaren, dan kun je de houdingen in deze les verdiepen.

START DEZE LES

Openen van de heupen

Deze les is gericht op de onderrug en het openen van de heupen en bekken. Tegelijkertijd is het centrale woord 'overgave', overgave voor ontspanning gedurende deze les.

START DEZE LES

Rekken, strekken & versterken

De houdingen zijn gericht op het rekken en sterker worden van het lichaam.  Het verstevigt je rug en wervelkolom en zorgt voor energie en kracht.

START DEZE LES

All about flexibility…

De verschillende yogahoudingen vergroten kracht en flexibiliteit. Staande houdingen worden gevolgd door heupopeners, achteroverbuigingen en ontspanning.

START DEZE LES

Open jezelf en ervaar…

Dit is een gevarieerde en krachtige les! In deze les zitten, naast meerdere vooroverbuigingen, houdingen die openen, ruimte geven en zorgen voor kracht.

START DEZE LES

Yoga voor het slapen gaan

Deze combinatie van rustige bewegingen met ontspannen houdingen om je lichaam te kalmeren zorgt voor een heerlijke ontspanning.

START DEZE LES

Weldaad voor de rug

Deze les maakt je bewust van hoe goed yoga voor je rug is. De diverse houdingen en bewegingen maken gebruik van- en zorgen voor flexibiliteit in de rug. Enjoy!

START DEZE LES

Verdiepende draai- & buigingen

Deze reeks houdingen strekken en verdiepen de schouders, buik, rug en benen. Een leuke, uitdagende en bevredigende les!

START DEZE LES

Je lichaam in evenwicht

Deze combinatie van inspanning en ontspanning is bijzonder prettig voor het lichaam. Een evenwichtige les, prettig voor elk moment.

START DEZE LES

Ervaar de flow…

Voel dat je er bent, voel dat je leeft! Deze flow van oefeningen zorgt ervoor dat je bewust in het 'nu' bent.

START DEZE LES

In deze intensieve lessen zal je met evenwicht, stabiliteit, kracht en flexibiliteit alle houdingen kunnen aannemen.

Reiniging van het lichaam

Deze les omvat reinigende oefeningen die ervoor zorgen dat het lichaam 'schoongemaakt' wordt. Deze serie kan regelmatig herhaald worden omdat het effect zo fijn is!

START DEZE LES

Soepel rond de nek

Een les vol oefeningen voor je bovenrug en schouders. De spieren rondom de nek en schouders worden en blijven soepel. Daarnaast ondersteunen de oefeningen je om een juiste houding aan te (leren) nemen.

START DEZE LES

Van top tot teen…

Deze les omvat een variëteit aan oefeningen die het gehele lichaam stimuleren. Van intensieve inspannings- oefeningen tot uitdagende houdingen waarbij stabiliteit, balans en flexibiliteit voor uitdaging zorgen.

START DEZE LES

Dynamisch & inspannend

Een dynamische, inspannende les die geweldig voor het lichaam werkt en zich richt op het opbouwen van kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit.

START DEZE LES

Pittig & dynamisch

Deze les omvat meerdere intensieve oefeningen die, wanneer met beheersing uitgevoerd, een reinigend en versterkend effect hebben.

START DEZE LES

Na inspanning complete rust

Intensief en toch ontspannend. Deze les maakt je krachtiger, geeft rust en creëert ruimte.

START DEZE LES

Reiniging & sereniteit

In deze les komen bekende en intensieve yogahoudingen samen die zorgen voor sereniteit en reiniging van het lichaam.

START DEZE LES

Ervaar...neem gewaar

Onderzoek je eigen mogelijkheden en grenzen. Deze les omvat een diversiteit aan oefeningen voor de meer ervaren yogi.

START DEZE LES

Krachtcentrum: buik & rug

De rug en de buik zijn een eenheid; de romp. Gedurende de les worden de spieren in de gehele romp verstevigd wat een positief effect heeft op de wervelkolom en je houding. Kom maar op met die buikspieren!

START DEZE LES

Train je buikspieren

Na een warming-up volgen er intensive houdingen die een positief effect hebben op je houding. Dit komt door de stabiliteit die gecreëerd wordt door het verstevigen van de spieren in de romp, in combinatie met het aannemen en versterken van de juiste lichaamshouding.

START DEZE LES

Je rug; daar draait het om

Deze les omvat een aaneenschakeling van een reeks liggende houdingen gericht op het flexibel maken en versterken van de ruggengraat.

START DEZE LES

Weldaad voor de buik

Naast verschillende, versterkende yogahoudingen voor de buikspieren omvat deze les verschillende ademhalingsoefeningen die een weldaad zijn voor je ademhalingsorganen.

START DEZE LES

In een dynamische yogales worden diverse yogahoudingen achter elkaar uitgevoerd. De houdingen zijn vloeiend aan elkaar verbonden,  waarbij iedere houding een voorbereiding is op de volgende. Hierdoor ontstaat er een 'flow' van yoga.

Dynamische yogales 1

Dit is een zeer dynamische en uitdagende, energieke les.
Het lichaam wordt snel leniger en krachtiger, het verbetert je lichaamshouding en je krijgt meer energie. Korte, verkrampte spieren worden langer en door de ademhaling maak je ruimte in het lichaam. Het is een weldaad voor je lichaam en je geest!

START DEZE LES

Dynamische yogales 2

Deze dynamische yogales omvat diverse houdingen. Van omgekeerde houdingen, zijwaartse buigingen tot draaiingen en strekkingen. Het is een rustige, ontspannen flow die ondanks dat veel inspanning vraagt van spieren in het gehele lichaam. Inspanning en ontspanning mooi gecombineerd.

START DEZE LES

Ben je nog géén lid, maar wil je wel de lessen gaan volgen?
Start nu met Online Yoga.

Ik wil toegang tot deze lessen