online yogalessen

Wil jij ook deze Online Yogalessen doen?

Start dan nú met Online Yoga.

Close

Overzicht van alle lessen

Op een ontspannen manier leer je de basis kennen van de houdingen,
die voor iedereen op een eigen niveau aan te nemen zijn.  

Niveaus

Aangepaste yoga

Aangepaste yoga is bedoeld voor mensen die rustiger aan willen doen. Bijvoorbeeld vanwege de leeftijd, een aandoening of omdat ze herstellende zijn van een blessure.
De houdingen in deze lessen sluiten hier dan ook volledig bij aan.

Versterken van het lichaam

Deze rustige oefeningen versterken het gehele lichaam. In de bewegingen kun je je richten op wat het doet voor jouw lichaam. Deze les geeft energie en ruimte en zorgt voor een krachtig gevoel.

In beweging

Zet je lichaam in beweging met deze heerlijke les. Een welkome afwisseling van diverse houdingen die je lichaam lekker los maken en verlengen; garantie voor een lekker gevoel na deze les.  

Vanuit je hart

Leven vanuit je hart… in plaats vanuit het denken. De houdingen in deze les openen de borstkas, het geeft ruimte en recht meteen de rug voor een krachtig en open gevoel.  Het gaat stromen...

Ruimte in de rug

De diverse bewegingen van de rug maken deze soepel en flexibel. Hoe lekker is het om de rug te strekken, te draaien en te versterken… Het creëert ruimte in het lichaam en in jezelf.  

Bewust in beweging

Deze les neemt je mee naar ontspanning en overgave. Bewust zijn van de ervaringen van je lichaam in combinatie met ademhaling om doorgang te geven aan de rust die het biedt.  

Beide kanten in balans

Yin en Yang, licht en donker, actief en passief… Beide kanten zijn nodig om in balans te blijven. Twee kanten maakt het geheel waar vanuit je sterk en krachtig in het leven staat.  

Adem en reinig

Ademhaling is hét element van deze les. Diverse ademhalingsoefeningen worden afgewisseld met verlengende en versterkende houdingen. Een afwisseling die zorgt voor energie en een ontspanning.

Verruim en verrijk

Krijg meer ruimte door deze activerende en versterkende houdingen in deze les. Het vergoot je balans, je kracht en verbeterd je lichaamshouding. Spanning in de nek en schouders verdwijnt.

Terug naar de basis

De grondhoudingen vragen om inspanning en zorgen tegelijkertijd voor verlenging en ruimte. Door met aandacht de houdingen uit te voeren brengt deze ontspannen les je terug naar je ademhaling, terug naar jezelf.

Beide benen op de grond

De houdingen zorgen voor verbinding tussen de voeten en de wervelkolom. Het versterkt de basis van stabiliteit en connectie.  

Beginnersniveau

Op een ontspannen manier leer je de basis kennen van de houdingen, die voor iedereen op een eigen niveau aan te nemen zijn.

Het allereerste begin

Deze les start met oefeningen die comfortabel zijn. Deze houdingen zijn ideaal om het lichaam in beweging te brengen en soepelheid te creëren.

Stressreductie

Deze yoga houdingen spannen en ontspannen systematisch de spieren in het lichaam wat leidt tot ontspanning en afname van eventuele stress.

Flexibiliteit & kracht

Flexibiliteit in combinatie met het verstevigen van het lichaam. Gedurende deze les doe je meerdere houdingen waardoor je lichaam krachtiger wordt.

Alles voor je ruggengraat

Alle mogelijke bewegingen van de ruggengraat komen voor in deze les, wat zorgt voor flexibiliteit en meer mobiliteit in je gehele lichaam. Je maakt fysiek ruimte en dat geeft ook rust in je hoofd.

Verbeterde lichaamshouding

Spierkracht en flexibiliteit worden in deze les verbeterd. De wervelkolom wordt soepeler en sterker, de lichaamshouding verbeterd en zo ook het lichaamsbewustzijn en de bewegingstechniek.

Van alles wat...

In deze les komen allerlei houdingen aan bod. Van staand naar zittend, van strekkingen tot balanshoudingen. Alles in je lichaam wordt op een zachte, activerende manier aangeraakt.

Rek, strek en relax...

In deze les worden actievere houdingen afgewisseld met houdingen die ontspanning en flexibiliteit brengen.
Balans in de les en balans in jezelf…

Inspanning door relaxatie

Inspanning door relaxatie. Het rekken en versterken van het lichaam wordt in deze les rustig en gecontroleerd uitgevoerd. Bewust en met aandacht.

Loslaten

Deze houdingen in deze les richten zich op het loslaten van fysieke en emotionele spanningen in het lichaam en het losmaken van de gewrichten en spieren.

Inspanning door ontspanning

Inspanning door ontspanning. De versterkende houdingen in deze les zorgen voor balans. Dit gecombineerd met de draaiende en hierdoor reinigende houdingen verdiept de uiteindelijke ontspanning.

De ontspannen variatie

Het is goed om yoga op te bouwen, je lichaam soepeler en losser te maken en gewend te laten geraken aan de houdingen. Deze les vat dit mooi samen. Zelfs voor de ervaren yogabeoefenaar brengt deze les voldoening.

NIEUW!!! Inspiratie

De houdingen die in elkaar overvloeien maken van deze les een inspirerende flow. Kracht, opening, energie, ademhaling en ruimte zijn elementen die aan bod komen. Een heerlijke positieve les om van te genieten.  

Niveau Medium

De lessen omvatten wat intensievere houdingen die je kracht, flexibiliteit en mentale rust snel verhogen. Met enige sportachtergrond, kunnen deze lessen al uitgevoerd worden.

Niveau Medium

Activatie en energie

De oefeningen in deze les hebben een activerende en energieke werking. De openingen en draaiingen zorgen voor een soepelere wervelkolom wat helpt tegen stijfheid van de midden- en bovenrug. Deze les maakt je lekker los.

Soepelheid

Stabiliteit en beweeglijkheid in de heupen is essentieel  voor het bovenlichaam, hier gaan we mee aan de slag. Gebruik ontspanning door te focussen op de ademhaling waardoor je nieuwe grenzen van beweeglijkheid bereikt.  

Conditie & kracht

De les is gericht op het verlengen van de spieren in je lichaam, het vergroten van het uithoudingsvermogen en opbouwen van kracht. Zowel spierkracht als innerlijke kracht wordt meer ontwikkeld wat zorgt voor een vitaal gevoel.