Hoe is het gesteld met jouw balans tussen lichaam en geest? Het is aan jezelf om lichaam en geest in balans te brengen en te houden. Dit is de beste garantie voor een goede gezondheid, een stralend humeur en een gezonde dosis zelfvertrouwen. Breng nu je lichaam en geest in balans!

Voldoende ontspanning is noodzakelijk voor je lichaam en geest om te herstellen, in balans te komen en alle indrukken die je op een dag opdoet te verwerken. Voldoende lichamelijke inspanning is noodzakelijk voor een goed functioneren van je lichaamsfuncties, voor een goede conditie en lichaamshouding, om de energie in je lichaam te laten stromen, in balans te brengen en stress te ontladen.

Ontspanning wordt vaak gezien als iets dat veel tijd kost en dus niet in de agenda past. Bij inspanning denken we al snel aan je in het zweet werken en afzien. Er zijn echter vele manieren van bewegen en ontspannen. Het gaat erom díe manier van bewegen en ontspannen te vinden waar jij je goed bij voelt en waarmee je je lichaam en geest in balans krijgt.

Voorkom nare gezondheidsproblemen

In deze drukke tijden met haar talrijke keuzemogelijkheden, overvloed aan indrukken en onbeperkte informatievoorziening komen we maar moeilijk aan voldoende ontspanning toe. We gaan maar door, nemen onvoldoende rust en negeren de signalen van ons lichaam.

Aan de andere kant verrichten we voornamelijk zittend werk, we verplaatsen ons per auto, zoeken ’s avonds vermaak achter de televisie en de afstandsbediening is een verlangstuk van ons lichaam geworden. Aan voldoende gezonde inspanning ontbreekt het dus ook nog wel eens.

Het resultaat hiervan is dat lichaam en geest uit balans raken en we daardoor sneller moe en geprikkeld zijn, niet lekker in ons vel zitten en vatbaarder zijn voor overgewicht, stress en allerlei lichamelijke, psychische en psychosomatische klachten. Met een eenvoudige wijziging in je dagelijkse routine voel je je al gelijk een stuk beter en voorkom je nare gezondheidsproblemen:

Tips:

  • Rooster dagelijks een kwartier tot een half uur inspanning in. Maak hier een routine van.
  • Rooster dagelijks persoonlijke ontspanning in. Zorg voor meerdere korte, ontspannende pauzes op een dag. Maak ook hier een gewoonte van.

Online yoga combineert inspanning en ontspanning. Wil jij dit integreren? Neem een kijkje bij de online yogalessen van Online Yoga. Dit kan net de ondersteuning bieden om dagelijks tijd voor jezelf te nemen.


Wil jij ook deze combinatie van ontspanning en inspanning ervaren?

Laat dan je gegevens achter. Dan mail ik je regelmatig nieuwe tips en inspiratie èn ontvang je de GRATIS proefles.

privacy Ik ga zorgvuldig om met je e-mailadres.

Reactie verzenden