De cobra zorgt voor een soepelere rug en versterkt de spieren in het bovenlichaam. Deze houding activeert en versterkt de rug- en buikspieren. De wervelkolom wordt sterker en veerkrachtiger. De rekking en buiging van de ruggengraat geven het lichaam kracht en energie.

 

Hoe gaat de cobra?

Lig op de buik en breng de voeten tegen elkaar.

Plaats de handen naast de schouders op de grond en richt het gezicht naar de grond.

Adem in en hef het hoofd langzaam op zodat de wervelkolom wervel voor wervel omhoog komt.

Adem rustig door en voel hoe de spieren in de rug gebruikt worden. Je zal merken dat het lichaam op de ademhaling meedeint.

 

Waar is de cobra goed voor?

Deze oefening versterkt de buik- en rugspieren en vergroot de flexibiliteit van de rug. Hoe meer je zelf de spieren gebruikt (lees minder op de armen leunt), des te meer je je rug versterkt.
Omdat je houding door de ademhaling geleid wordt, worden de organen gemasseerd. De rekking en buiging van de ruggengraat geven het lichaam kracht en energie.

 

Waar moet je op letten?

  • Dé tip voor deze houding is om gedurende de houding niet op de handen te leunen, maar de kracht uit de buik en rugspieren te halen. De armen werken alleen ondersteunend.

cobra

  • Is de houding te intensief, breng dan de benen iets uit elkaar. Je kunt er ook voor kiezen iets op de armen te leunen.

 


 

Wil je meer over yoga, de houdingen en voordelen weten?

Laat dan je gegevens achter.
Dan mail ik je regelmatig nieuwe tips en inspiratie om hier winst in te behalen.

privacy Ik ga zorgvuldig om met je e-mailadres.

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.